Paulina Grassl presenterar sig

Tjenare!
En presentation av mig kanske vore lämpligt, då jag ska blogga här de närmaste två veckorna.
 
Jag heter Paulina Grassl, men de allra flesta kallar mig Polle. Ingen aning vart ifrån jag fick det namnet, antagligen min pappa som skulle vara lite rolig… ;)

Jag är 19 år och pluggar på Stjerneskolan i Torsby, jag går fjärde året, vilket för de allra flesta är ett år för mycket på gymnasiet.. Men på grund av att jag går alpint (skidåkning, utförsåkning, plockepinn) kalla de vad ni vill, så är jag borta relativt mycket ifrån skolan, vilket resulterar i att man lagt skolan på fyra år, istället för tre, när man går alpint. Sjuuuukt kul ;)

Nog om skolan, inte speciellt intressant att prata om den, för tro mig, det finns säkert ungefär 100 saker jag är tusen gånger bättre på!

Nu kanske de allra flesta tänker att - ja men det är säkert den där plockepinnsporten, ni vet, där man reser runt i världen, iklädd en spandexdräkt och försöker vara snabb, som hon är tusen gånger bättre på än skolan.
 
Ja men jo, det stämmer nog det där som ni tänkte på.  Men det finns en annan grej, en grej som jag är rätt så grym på faktiskt. Det kanske är något som ni absolut inte trodde om mig, eller ja, jag är rätt säker på att ni är rätt omedvetna om detta.  Men det inlägget spar vi till lite senare, tills dess, ha de gött.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Peace!
 
/Paulina

Kommentarer

Populära inlägg