Älska det du gör så behöver du inte "jobba" en enda dag i ditt liv

Fantastiska läsare!
Jag blev otroligt glad när jag fick frågan om att blogga här. Jag ska försöka ge er en inblick i mitt liv som professionell dansare, koreograf, producent. Men också i mitt privata liv, bakom kulisserna, när ridån är stängd.

Eftersom detta är mitt första inlägg här så tänkte jag börja med att berätta vad jag gör idag, 10 år efter jag flyttade från Sunne.

Jag driver produktionsbolag tillsammans med Jessica Persson som också är min syster.
¨Bakom varje framgångsrik man står en kvinna¨ som hon brukar säga. :) Jag frilansar med bas i Stockholm och har otroligt många projekt som rullar samtidigt.

Aktuellt just nu är ¨Magnus Den Store¨ - Magnus Ugglas krogshow som den 21 mars gör turnépremiär i Örebro efter succén på Hamburger Börs i Stockholm och på Rondo i Göteborg 2013. Jag har jobbat som koreograf tillsammans med Tess Merkel (Alcazar) för Magnus och det har varit ett otroligt roligt och ärofullt uppdrag!

Jag driver ett danskoncept som heter BRANDED Dance Concept och varje fredag och lördag sedan november förra året då nattklubben Café Opera öppnade dörrarna med ny inredning och nytt management så presenterar BRANDED professionella dansare som uppträder i spektakulära kläder för att skapa en av Sveriges absolut hetaste nattklubbar.

Kolla in vad som händer runt BRANDED Dance Concept här:
https://www.facebook.com/BrandedDanceConcept

Jag jobbar även som danslärare bl.a. på House of Shapes som är en dans & fitnessklubb i Stockholm som grundades av World Class och Jennie och Benke från dansgruppen Bounce som säkert många känner till.

Jag hade äran att stå på scen med dom i Globen, 5 slutsålda föreställningar, då vi gjorde Bounce sista föreställning ¨The Last Bounce¨ 2010.

Jag jobbar med olika artister, producerar företagsevent och utvecklar BRANDED. Mest hemma i Sverige just nu, men även på resande fot titt som tätt. Jag ÄLSKAR mitt jobb och är så otroligt tacksam för att jag idag får göra det jag för länge sedan drömde om, ett yrke som professionell skapare.

Mitt liv är inte bara jobb. Även om det till stor del har varit det sedan jag flyttade från Sunne för 10 år sedan. Hårt jobb! Men som jag brukar säga, ÄLSKA det du gör så behöver du inte ¨jobba¨ en enda dag i ditt liv.

Älskar ni erat jobb? Älskar ni era liv?

ALLT GOTT!

Chris
 
Christopher Bergström är dansare och koreograf. Han jobbar med
olika
artister, producerar företagsevent och utvecklar BRANDED
 

Kommentarer

Populära inlägg