Var dig själv - det räcker

Hej
Hoppas att din helg har varit bra!
Min har varit lite utöver det vanliga, med boksläpp i fredags kväll för en bok som jag har varit delaktig i. Den berättar jag mer om i kommande inlägg. Dessutom andra trevligheter, med Mors dag, och en födelsedagsfest och därmed extra möjligheter att träffa människor man tycker om.

En stund på en plats som erbjuder så mycket stillhet och natur man behöver hann vi också med. Där blir det så tydligt att vi just nu befinner oss i en tid som sjuder av växtkraft och liv. Göken gol, andra fåglar kvittrade, gräset och tistlarna hade växt hur mycket som helst på bara några dagar. Och har du inte märkt det själv än kan jag meddela att det börjar bli ganska gott om mygg också.

Men se det inte som om jag beklagar mig, tistlar och myggor är också en del av vår värld. Man kan inte gilla allt, men respektera att det finns och har rätt att göra det. Men det klart, det finns gränser. Resonemanget håller nog inte i områden som drabbats av översvämningsmygg till exempel…
/Maria

Namn: Maria Svärdsén
Ort: Sunne
Ålder: 54 år
Yrke: Journalist
Intressen: Ridning, dans och intressanta möten
Motto: Var dig själv – det räcker

Kommentarer

Populära inlägg