Det är du som är originalet


Hej!
Jag heter Mia Lehndal och bor i Bäckebron söder om Västra Ämtervik. Jag är född och uppvuxen i Värmland och återvände för några år sedan efter ca 15 år i Stockholm och några varv runt jorden.









Nyss hemkommen från Indien satt jag sommaren 2007 i en stuga i Sunne och skrev boken Våga vara den du är – det är du som är originalet! http://www.vagavaradenduar.se

Att våga, mod är ett tema som genomsyrar allt jag gör i mitt arbete som coach, utbildare och föreläsare. Mod och utveckling, för utan mod blir det inte så särskilt mycket utveckling.

Undertiteln, det är du som är originalet, var min arbetstitel på boken och även det ett tema som finns med mig varje dag. Vi är alla original innerst inne, vi har något unikt att bjuda på och jag inbjuder till att ta reda på vad det är. Vad är min uppgift här på jorden? Vad brinner jag för i själ och hjärta? Och hur kan jag låta det genomsyra varje cell av min kropp och skapa ett liv där jag kan dela med mig av det till andra?
 
Det är dom stora frågorna som jag har upptäckt ger dom viktigaste svaren på resan mot att hitta sin originalitet. Eller hitta är egentligen fel ord, den finns redan där, under ytan, under det brus vi kallar vardagen och bortom den vi trodde att andra förväntade sig att vi skulle vara.

Vi lever i en värld som till stor del uppmuntrar kopiering: av produkter, tjänster, koncept och image. Så länge vi tror att det kommer leverera ett äkta värde eller livskvalitet så är vi ute på fel spår. När vi är i kontakt med vår unikitet byter vi arena från konkurrens till samverkan, borta är tävling och jämförelse och kvar finns bara en önskan om att dela med sig av det unika vi har att bjuda på… Den nya tidens ledarskap handlar bland annat om det, jag återkommer på det temat.

Idag har jag feber och mjölkstockning (min andra dotter är 3 månader) men det gick ju bra att skriva ändå.

/Mia Lehndal
Mer om mig på www.coachcom.se



Kommentarer

Karin PH sa…
Jag har både gått och assisterat på Mias coachutbildning. Denna kvinna är en sann inspirationskälla. Håller helt med om att hur hårt vi än försöker, så är vi ganska dåliga kopior av något som vi inte är. Att vara originalet kanske kräver mod, vilket i sin tur förutsätter en del rädsla - men är ju så mycket lättare & sannare att vara när man väl ge sig in på den vägen. Den är på något sätt odiskutabelt och odömbar eftersom originalet är den du är oavsett åsikter & dömanden. Jag ser framemot att världen fylls med vackra original. En ros är perfekt som ros men rätt misslyckad tulpan.
Mia Lehndal sa…
Tack Karin, fint uttryckt!

Populära inlägg