Med gott självförtroende

I detta mitt sista inlägg för Sunnebloggen kan jag med nöje berätta att BTK Rekord tog en skön vinst med 4-0 mot Österlen och att vi därmed gått upp i serieledning! Vi har i och för sig inte mött de allra starkaste lagen hittills men jag tycker det är en stark bedrift att efter fyra matcher leda serien och det är bra för vårt självförtroende.

Det var en speciell match eftersom det i bortalaget fanns en svensk spelare som var min lagkompis för två år sedan i Rekord, en fransman som just nu är min lagkamrat i Frankrike och en engelsman som är stor stjärna i England och som har gjort reklam för bland annat Coca-Cola och Nintendo Wii. Jag lyckades i alla fall vinna mot min fd lagkompis i en hård och svängig match med 11-8 i avgörande set. En riktigt skön kämparseger för mig och en bra seger för laget!


Darius Knight, Österlens BTK

Självförtroende som jag nämnde innan är otroligt viktigt i sport över huvud taget, allt går så mycket lättare när man tror på sig själv. Jag har haft några toppar och några dalar under min karriär, precis som alla idrottsmän har på ett eller annat sätt. Min första säsong i Pingisligan vann jag bara en (!) enda match och det var i dubbel, i singel fick jag 0-11 i kvot och vi åkte ur högsta serien. 

Efter det har det gått bättre och jag har utvecklats mycket sen dess, men självförtroendet fick sig en rejäl törn och det händer fortfarande att jag inte tror på mig själv i flera lägen. Men även här har jag blivit bättre och jag har jobbat lite med mental träning.
Ett rätt roligt projekt jag haft är att klippa ihop några videos med mina bästa bollar från olika säsonger för att se på dem när det känns lite tungt och kunna se hur bra jag kan spela, för att få upp självförtroendet.
Detta ligger inte ute offentligt på Youtube men jag tänkte att jag kunde bjuda på detta i Sunnebloggen, videon går endast att se via denna länk:
https://www.youtube.com/watch?v=43JGZlj5U9g&index=1&list=PL1E9A6AB6B023A685

Men den videon tänkte jag tacka för mig. Det har varit roligt att skriva för Sunnebloggen, Sunne och Värmland kommer alltid att ligga mig varmt om hjärtat!
Ha det bra!
/Simon

Kommentarer

Populära inlägg