På tal om intuition…

…kom jag att tänka på hur mycket jag pratar med min lilla dotter som är tre månader. Det fanns en tid när jag hade ansetts tokig för att jag gjorde det. Och nu ”vet” man (eftersom det är vetenskapligt bevisat) att barns språkutveckling stöds av att man pratar tidigt med dem. Det rekommenderas till och med av BVC.

I mitt tidigare inlägg skriver jag om den intuitiva kraft som bor inne i oss, både män och kvinnor och hur den är överlägsen all vetenskap när det gäller livets stora val. Vår uppgift är att söka kontakt med den. Det är viktigare än allt vi kan lära oss i skolan, så därför borde man lära sig just det i skolan. Ser fram emot den dagen då intuitionsträning står på skolschemat.

Det fanns också en tid när kvinnor brändes på bål för att de visste saker som de inte borde kunnat veta enligt logikens lagar. För att de hade så kallade ”övernaturliga” förmågor. Som kanske är de mest naturliga, men som vi har glömt bort eller sprungit ifrån i ekorrhjulets hets.











Nu tackar jag för mig och avslutar de här bloggveckorna på Sunnebloggen med en hyllning till intuitionen. Se den här korta filmen om en mor som ger sitt dödförklarade barn liv genom att hålla det i sin famn. Kanske även det som kallas mirakel är det mest naturliga. Tänk om hon hade lyssnat på de som ”visste bättre”…

Ni är varmt välkomna att höra av er till mig. Visste du att du kan utbilda dig till internationell coach i Sunne? All info och kontaktuppgifter finns på min hemsida www.coachcom.se

Hoppas vi ses!

Varma hälsningar
Mia Lehndal

Kommentarer

Populära inlägg