En alldeles vanlig dag för en elitspelare i fotboll

Tja

Idag tänkte jag testa på en klassisk grej inom bloggvärlden, nämligen presentera hur en dag ser ut för mig. Den dag jag tänker presentera var en vanlig kall måndag i slutet på februari.

07:30 Ringer alarmet, sätter på nyhetsmorgon och äter min standard frukost gröt med frysta hallon och två mackor med ost.
 
09.00 Cyklar till första passet för dagen. Är både ett fotbollspass och teoripass där vi går igenom helgens match mot Elfsborg (stryk 4-0 tyvärr)
 
10:30 Fotbollspasset drar igång, fokus ligger på mycket spel och fart i djupled.
 
12.20 Fotbollen är klar och ställer mig i en varm dusch, finns inget skönare i dessa tider.
 
13:00 Lunch i stan, har med en matlåda från gårdagen, köttfärssås och spagetti, har slängt med två stora morötter för att få lite grönsaker i mig.
 
15.00 Pass nummer två drar igång. Ett fyspass med fokus på maxstyrka och rörlighet. Vi jobbar hårt med den fysiska biten för att bli både explosiva och starka.

17:00 Avslutar passet med rörlighet och stretch
 
17:45 Cyklar förbi Ica och handlar några favoriter, russin mjölk fil och keso.
 
18:15 Kommer hem, Emelie kommer lite efter mig.
 
18:45 Får samtal av pappa. Han ringer varje dag och kolla om jag varit "bäst på träningen", mysig att ha daglig kontakt med pappa.
 
19:30 Middag med Emelie, blir fajitas.
 
22:15 Går och lägger mig efter sporten, är oftast väldigt trött på kvällen.
 
Kram Calle 

Kommentarer

Populära inlägg