Möt elitspelaren i fotboll - Carl Nyström från Sunne

Hej på er!
Vill först och främst säga att det är en ynnest för mig att få skriva under två veckor i Sunnebloggen. Jag kommer prata lite om mig själv, min familj, fotboll, studier, Uppsala, Värmland och lite mer fotboll.

Men vem är jag då? Här kommer min kontaktannons! Namn: Matts Carl Henrik Nyström,  fyller 25 år till sommaren. Uppväxt på Leran i Sunne (hängde mycket i "dungen" som vi kallade det och där vi lirade fotboll med alla som fanns tillgängliga i kvarteret.)

Under tonåren flyttade vi till Lysvik där mina föräldrar fortfarande bor idag. Jag har två systrar, Charlotta och Johanna, som alltid finns där som en trygg famn.

Pluggat i 5 och ett halvt år till gymnasielärare i Historia och Samhällskunskap, samtidigt som jag spelat och fortfarande spelar fotboll på elitnivå, till en början i Väsby United och nu IK Sirius. Bor och lever ihop med min Emelie på 30 kvadde i centrala Uppsala.

Det var lite kort om mig själv, men det kommer mer. Häng med vettja, kommer bli kul!

Kram Calle


PS: Skickar med en bild på mig och min vän Jonathan Berg från förra veckans träningsläger i Turkiet. Är kul att ha någon att prata värmländska med när man är på planen eller i omklädningsrummet!

Kommentarer

Populära inlägg