Från brutalt discouppvaknande till Hollywoodtema

Det finns bra sätt och det finns dåliga sätt att vakna på. Denna morgons uppvaknande hör definitivt till det senare.

Kl. 01:40
Det ringer på min sambo Henriks telefon, - som extra grymt bonus med en bedrövlig discolåt.
Jag blir helt klarvaken och sitter helt rak upp i sängen och med hjärtat i halsgropen. Väldigt många tankar hinner fara i genom min kropp.
Vad det är som har hänt? 
Sällan glada nyhet mitt i natten.  Som tur var det inget hemskt som hade hänt. Under vinter har företaget min sambo jobbar för, tagit på sig att ploga, så nu blev han inringd. Efter några samtal med att försöka väcka sina kollegor drar han iväg. Jag lyckas efter en stund somna om.

Kl. 02:35
Vaknar till igen av en liten röst som frågar?
 - Mamma, får jag sova hos dig.
En liten vän smyger ner under täcket och kryper intill, mysigt. Somnar om.

Kl. 03:48
Vaknar av Henrik kommer hem tillbaka. All snö i Torsby hade tydligen hunnit regna bort på 35 minuter, så det fanns inget att ploga. Somnar om igen.

Kl. 04:32
Nytt brutalt discouppvaknande i sovrummet. Kollegorna som inte gick att väcka mitt i natten börjar vakna till och ringer upp sina missade samtal. Tror jag somnar om.

Kl. 04:52
Min klocka ringer. Dags att gå upp och börjar dagen. Jäsp, känns inte som jag sovit alls.
Minstingen i familjen, Ludvig har fått tillbaka hosta och snuva. Vi bestämmer att Henrik ska vara hemma och VABBA, ingen förskola för mini. Min jobbdag flyter på- mycket trött men det går.

Ludvig – familjens Tiger
Han kom för några veckor sedan ned för trappen och säger:
- Mamma jag är inte Ludvig, jag är en Tiger. Hugo har målat mig som en tiger 

Imorgon är det dags för Ladies Circle och Round Tables distriktsmöte i Sunne.
Sverige är indelat i 12 distrikt och vi tillhör distrikt 5, som sträcker sig från Örebro till Åmål. Vi kommer att hålla mötes-förhandlingar under större delen av dagen. Mötet avslutas med middag. Allt anordnas på Hotell SelmaSpa och vi står som arrangörer.

Vi har valt att även anordna distriktsmötet i år för att det ska vara ett genrep inför Riksmötet. Både för vår skull och för hotellet, det skapar känsla och förståelse. Vad fungerade och vad fungerade mindre bra?  Nu under helgen kommer det att komma ca 100 personer- i maj upp emot 1 000 personer. Då måste allt fungera. Då finns det inget utrymme för något annat än Succé!

Sunnetjejerna är redo för att ta hand om distriktet och köra förhandlingar och genrep inför Riksmötet. Bilden är från i somras då vi var nere i Landskrona och deltog i 2014 års riksmöte och promotade vårt riksmöte.
Alla butiker i Sunne centrum får möjlighet att synas för Riksmötesbesökarna i maj och eftermiddagen fyllde jag och Åsa Olsson med att besöka några av dessa butiker i Sunne centrum.
Vi har även planer på evenemang för Sunneborna under Riksmötesdagarna.  Det är viktigt att LC & RT evenemang blir bra även för Sunneborna.

Därefter betar jag av listan av personer jag behöver ringa och besvarar dagens mail. Många av våra medlemmar har funderingar och behöver guidning och hjälp. 

Jag hinner även med att ha ett avstämningsmöte med hotellet. Allt är så gott som klart inför helgens distriktsmöte i Sunne. Jag gör klart med bordsplaceringen som har Hollywoodtema. Det blir 100 filmstjärnor som ska paras ihop!
Ägnar också en stund åt att förbereda söndagens möte som jag och Daniel ska ha med vår Riksordförande Therese Sjögren. Hon kommer ner från Sundsvall för att vara med på vårt distriktsmöte och för att stämma av inför Riksmötet. 

Jag skulle ljuga om jag inte sa att jag var väldigt sliten och trött efter denna dag. Lite sömn, alldeles för många koppar kaffe och många beslut, tar kraft. 
Efter ett snabbt stopp och inhandlande av mat - tacos –lagar vi mat tillsammans. Jag vill gärna att barnen är med och de hjälper gärna till. Efter att vi har ätit så bygger jag och Hugo lego en stund, medan Henrik och Ludvig lägger pussel, vi hinner även med lite fredagsmys innan det är dags för godnattsaga och sängen för Hugo och Ludvig. 

Känner att jag behöver få tillbaka min energi och rensa huvudet. Den får jag inte i soffan, utan genom träning. Så jag tar på mig löparkläderna och startar upp Spotify.  Är egentligen inte någon löpartjej men har på senare år upptäckt fördelarna med löpning när man är småbarnsförälder och inte alltid har möjlighet att åka iväg på ett pass eller gym. Tillbaka efter min runda är jag som ny igen :) återstartad och redo för en morgondag och helg med väntande Distriktsmöte  // Pia 

Bilden är från när jag är i Skåne och promotar RIKSMÖTET i Sunne. 


Kommentarer

Populära inlägg