Jag vill berätta för er om Ladies Circle

Ladies Circle är en internationell organisation av unga kvinnor upp till 45 år. I Sverige bildades vi 1947 och vi är nu drygt 1724 medlemmar i 148 klubbar. Internationellt är vi strax över 13 000 medlemmar fördelade på 36 länder.

Inom klubbarna träffas vi varannan eller var tredje vecka. I Sunneklubben ses vi varannan torsdag.
Mötena kan vara – lokala, nationella eller internationella. Företagsbesök, föreläsningar och trevligt umgänge utgör grunden för den idéella verksamheten Ladies Circle Sverige. Vi ägnar oss ofta och gärna åt olika projekt för att hjälpa behövande lokalt, nationellt eller internationellt. Charity (välgörenhet) är en stor del av vår verksamhet.

Vårt motto är ”Friendship and service” och vår målsättning är att vi ska vidga vår intressesfär, öka vår förståelse för andra människors åsikter och levnadsvillkor, samt medverka till internationell förståelse och vänskap.
I vår logga finns sex hjärtan som symboliserar
Vänskap, ärlighet, kärlek till nästan,
tolerans, positivitet och tillit
Till oss är man alltid varmt välkommen som gäst. Så är du intresserad av att få veta mer om Ladies Circle –LC får du mer än gärna kontakta mig.

En eLCa du inte har träffat, är en vän du ännu inte mött! Gammalt välkänt LC-ordspråk.

Jag har varit med i Ladies Circle sedan 2007.
Det blir bara bättre och roligare för varje år.
Är så glad att jag får vara med i denna fantastiska organisation.  Att jag den där dagen i november 2006 tackade ja till min väninnas systers inbjudan om att bli med och se på ishockeymatch med Färjestad, tillsammans med ett gäng tjejer som jag inte kände. Och att efter matchen vara med på deras möte och på så sätt få lära mig vad LC är, gör och står för, har jag aldrig ångrat.

Jag gillade allt med Ladies Circle direkt från start. För vem vill inte umgås med positiva, glada och kreativa tjejer?
Har genom denna organisation fått vänner som idag är mina bästa vänner. Och det är jag oerhört glad och tacksam för.
LC ger energi.
Ladies Circle skapar möjligt för mig att få vänner och kontaktnät som jag med största sannolikhet inte annars hade haft annars. Och att där till ges möjlighet att få jobba med välgörenhet och göra skillnad för sin omgivning är stort.

De här underbara tjejer + några till som saknas på denna bild
är eller har varit med i Ladies Circle Sunne.
Bilden är tagen på  Hembygdsgården i Sunne, där vi hade bjudit i Oktoberfest. Pengarna vi fick under kvällen skänkte vi till Julia Lindgrens Minnesfond.

Att få förmånen att arrangera Riksmötet för Ladies Circle och Round Table, som jag och mina klubbsystrar gör tillsammans med killarna i Round Table, är något alldeles extra.
Det är en ära att få välkomna båda organisationernas medlemmar till Sagolika Sunne och vara deras värd under fyra dagar. Jag är stolt över att få visa upp Sunne och vad vi har att erbjuda och hoppas att de kommer tillbaka, att de blir lika förtjusta i Sunne som jag är. 

Det här ett arrangemang man inte får chans att arrangera två gånger. Så jag njuter. Jag säger inte att det inte mycket jobb, för det är det. Men det också fantastik kul, lärorikt och utvecklande- och tillsammans med äran är det det som är drivkraften.
I Sunnebloggen ska jag berätta mer om vårt stundande årsmöte- Riksmötet- som arrangeras i Sunne under fyra dagar, då vi förväntar oss att det kommer ca 1000 personer till vårt Sagolika Sunne. Hur kom det sig att det hamnade i Sunne? /Pia

Kommentarer

Populära inlägg