Tack för förtroendet

Vad som för några veckor sedan jag beskrev som skräckblandad förtjusning har bytts till enbart förtjusning. Det har varit en förmån och väldigt kul att få möjligheten att berätta lite om mig och mycket om Ladies Circle och vårt Riksmöte.
        
Jag vill därför avsluta som jag började-  med att berätta mer om Ladies Circle och vad vi står för och om innebörden av vad vårt motto ”Friendship and Service” och vad ”LC-mässigt” betyder för oss.

Ladies Circle Sverige har en värdegrund bestående av tre ord:
Systerskap – Generositet – Positivitet

I vår logga finns det sex hjärtan och dessa har vi kopplat till vår LC kod. 

Vänskap: Systrar inom LC lyssnar på varandra och visar varandra respekt. Vi är nyfikna och öppna för nya vänskaper.

Tillit: Systrar inom LC litar på varandra och känner trygghet i att det som sägs inom LC inte förs vidare.

Ärlighet: Systrar inom LC är sanna och uppriktiga. Vi förknippas med hög trovärdighet.

Positivitet: Systrar inom LC visar öppenhet, hjärtlighet och uppträder på ett positivt sätt som stärker vår förening.

Tolerans: Systrar inom LC är ödmjuka och respektfulla och välkomnar därmed frihet i tankar och åsikter.

Kärlek till nästan: Systrar inom LC vill genom omtanke och generositet förbättra levnadsvillkoren för andra människor.


Jag står för dessa ord och är en stolt medlem av Ladies Circle Sverige.

Har du blivit intresserad eller känner du någon som denna gemenskap och nätverk skulle passa för, så är du varmt välkommen att kontakta mig. 
Jag tar mig mer än gärna tid att berätta mer om Ladies Circle och få möjligheten att bjuda in dig till ett av våra klubbmöten.  

Tack för förtroendet Sunnebloggen!
Kram Pia 
Riksmötes Generalska 2015 

Kommentarer

Populära inlägg