Träning med landslaget och roliga resor

Wilma med några av sina karatemedaljer.

Hej igen!
Idag tänkte jag berätta lite om ett karateläger i Kreta som jag var på förra året, och även berätta lite om när jag tränade med landslaget.

Träningslägret på Kreta var verkligen superkul och oförglömligt. Jag åkte dit tillsammans med många andra ifrån bland annat Karlstad och Göteborg. Lägret var i en vecka och tiden gick väldigt snabbt.

Vi hade 2 pass varje dag (ett på förmiddagen och ett på eftermiddagen) och vi fick även prova på ett yogapass och ett jujutsupass!

Vi tog ledigt ifrån träningen en av dom sista dagarna då vi tog en busstur ut till Elafonissi som är känt för sin rosa sand. På kvällarna åt vi mat tillsammans allihopa i en mysig liten restaurang nedanför hotellet där det serverades god grekisk mat! Jag hoppas verkligen på att vi åker tillbaka dit nästa år!

När jag tränade med landslaget så var vi i Karlstad i en stor arena, det var väldigt många människor och man fick lära sig mycket nytt! En av mina Senseier (tränare) är även förbundskapten i landslaget i Kumite. Det var många olika länder där som till exempel Norge, Estland, Lettland och många fler.

Vi har varit iväg på en del tävlingar, men tyvärr är de flesta ofta i Stockholm och längre bort så det är svårt att hinna med. I våras var vi iväg på en distriktscup i Örebro där jag tog hem 2 silvermedaljer, en i kata och en i kumite. Det är en tävling i Karlstad i oktober varje år, men där tävlar de bästa i Sverige så det är svårt att ha en chans. Det är ändå en bra erfarenhet att prova.

Jag älskar att resa och var nyligen på Mallorca med  min kompis och hennes familj! Vi provade på Parasailing som var jättekul. Då åker man med fallskärm efter en båt i cirka 10 minuter!
Jag har även varit i New York dit jag vill tillbaka och vara utbytesstudent i ett år! Det var väldigt häftigt att gå omkring där och vi gick även upp i Empire State Building! En dag gick vi förbi World Trade Center där flygplanen kraschade den 11 september 2001. De hade byggt upp ett monument utav flygplansdelar i närheten av tornen.

Här kommer det lite bilder på när jag var på karatelägret på Kreta, i New York och avslutningsvis en bild på mig och mina syskon på Mallorca!

Ha en  bra dag.
Kram Wilma :)

På karateläger

Till New York vill jag igen...

Träning med landslaget i Karlstad

Jag och mina syskon på Mallorca