Dans gör mig hur lycklig som helst!







Hej hopp!
Sista inlägget nu :(  jag hoppas att ni har tyckt om att läsa om mina dagar som ung i Sunne.

Idag har det varit en helt vanlig dag… På svenskan hade vi bokprat, i början av månaden fick alla i klassen välja en bok och sedan ta med den hem och när månaden var slut skulle man ha läst ut boken och skrivit i något som kallas loggbok där man skriver ned sina tankar under tiden man läser boken.

För mig var det lätt att läsa ur min bok för den var så himla spännande och bra den heter ”Elisabeth” och är skriven av författaren Lesley Pearse som även har skrivit många andra liknande böcker som handlar om unga kvinnor.

Det är nog en av den bästa och sorgligaste böcker jag har läst och jag rekommenderar den verkligen!
Sedan har jag också haft ett glosförhör i spanska.

När jag kom hem var det bara att sätta sig med läxan och börja träna på no-provet. Klockan 18.15 började baletten det jag ser fram emot mest på hela veckan, den och jazzen. Det var så roligt idag. När man går därifrån har man så mycket positiv energi och känner sig hur lycklig som helst!

Det är verkligen det perfekta sättet att sluta dagen på. Jag längtar redan till våren då vi har våran stora dansuppvisning, men först har vi juluppvisningen på torget och i kyrkan. Det är en sån härlig stämning och akustik där och alla ljus och snön som ligger som ett täcke på marken, oj vad jag ser fram emot det. Det skulle vara kul om ni kom och tittade!

I framtiden skulle jag vilja åka till USA och gå på high school och kanske testa på cheerleading eller åka dit efter studenten och vara au pair.

Jag skulle gärna vilja gå på någon slags dansskola eller bli skådis det finns så mycket roligt att välja emellan det är som möjligheternas land.

Jag har varit i New York och blev totalt förälskad i Central park, gissa om jag längtar tillbaka, det var som att komma till en annan värld, människor som spelade vacker musik på gatorna och många olika kulturer som möttes. Det kändes förtrollande. En märklig och mäktig känsla att gå runt i staden och känna igen platser som man bara sett på film tidigare.

Hoppas att ni har fått en liten inblick i vad jag sysslar med på dagarna och hur det är att vara ung här i Sunne. Ha det så bra!

Många varma kramar Alma!

Kommentarer

Populära inlägg