Småbarnsliv

Hej.
Jag som håller i rodret under dessa veckor heter David Ek och jag kommer att dela med mig av min vardag som småbarnsförälder och som tänkvärd underhållare i Tor & David.

Hemma igen efter jobb med Tor & David i Umeå. Trött efter två ganska dåliga nätter på tåget. 
Rätt in i småbarnslivet med allt vad det innebär: laga mat, diska, plocka, byta blöjor, städa, plocka, mat igen, disk igen, blöjbyte igen och så vidare. Och så håller det på. 
Och med tre barn som har helt olika behov som ska bli tillgodosedda. Och tre olika viljor. 

Idag leker den äldste hos en kompis. Mamman och mellanflickan är i Sunne och handlar. 

När det är sovstund för den lilla blir det plötsligt tyst i huset. Då passar jag på och jobba lite. Boka hyrbil för nästa vecka då vi ska till Skara och jobba. Prata med ljudteknikern. Svara på mail som kommit. Samt öva på några låtar. Och vila lite också. 
Så skönt när det äntligen är tyst i huset.



Lekte med flickorna i höstlöven en stund mitt på dagen. Hittade ett spöklöv. Passar bra till helgen.

Ses i morrn!
/David


Kommentarer

Populära inlägg