"Gamla" bekantskaper i en liten värld

Idag gjorde vi 3 föreställningar à 2 timmar för Skara kommun. Vi har fått mycket bra respons. Riktigt roligt! Och väldigt roligt se några Lidköpingsbor i publiken som jag inte träffat på många år. (Ni som följt min blogg minns kanske att jag är uppväxt i Lidköping, ca två mil från Skara.)

I går träffade jag Kristian som jag umgicks en del med under sena tonåren. Han spelade elgitarr och lärde mig bland annat att spela blues på gitarr. Idag träffade jag Sara, som för övrigt tipsade Skara kommun om oss. Vi gick i samma klass på gymnasiet och har spelat golf ihop under uppväxten. Och Johan som jag spelat både golf och bandy ihop med. Tony, som sköter ljudet, gick samtidigt på gymnasiet ihop med mig. Vi mönstrade till lumpen ihop och han var helt enormt bra på träningscykel minns jag. Efter dagens föreställning stod Tony och jag och gick loss i gamla minnen från 80-talets Lidköping. Riktigt kul! Världen är liten. I alla fall är Skaraborg litet.


Här är en glad Kjell-Ove Karlsson, personalchef på Skara kommun, strax innan han ska välkomna sina anställda till bemötandedagen. Kjell-Ove bor för övrigt i - just det, i Lidköping.

I morgon är sista dagen i Skara. Två föreställningar kvar, sedan bär det hemåt till Värmland igen.

/David

Kommentarer

Populära inlägg