Anna Samuelson presenterar sig

Hej!
Anna Samuelson Östra Ämtervik här. Jag läser jag - till byggarbetsledare på Högskolan Dalarna.
Tänkte skriva om lite allt möjligt som jag gjort och varit med om.
En kort version av Annas memoarer.

Varför läser jag byggteknik, kan man undra!?
Jag ville ha en högskoleutbildning och jag valde mellan bygg och lärare. Det blev bygg.

Dock läste jag BYGG och ARBETSLEDARE på högskolans hemsida och missade det finstilta där det stod byggfysik och konstruktionslära. Tur var väl det för annars hade jag INTE sökt utbildningen.

Det är inget som går superlätt...jag får kämpa. Jag kan uttrycka mig milt med att säga att jag som person inte är helt kompatibel med vissa av ämnena.

För att ta ett exempel:
Fysik.
När jag gick på Fryxellska fick jag en 2:a i ämnet och har 0 i intresse.

På första lektionen på högskolan förstod jag ingenting av vad läraren talade om, när det gått tio minuter sa han: värmegenomgångskoefficient och ritade en massa krumelurer+bokstäver blandat med siffror i parenteser!

Då började jag gråta! Jag fick panik och låste in mig på toaletten i 50 minuter. Där satt jag och hade en dialog med mig själv och kom fram till att jag ska sluta. Gick gråtande upp till programansvarig och sa att jag tänker hoppa av. Då fick han panik och ville trösta mig med en formelsamling! En formelsamling!! Som om det skulle hjälpa!? Han tyckte jag skulle fortsätta och då gjorde jag det.

När jag kom hem till lägenheten målade jag av mig all frustration. Det blev en kvinna i profil med alla matematiska formler i håret och ordet värmegenomgångskoefficient som tar stryptag runt halsen.

/Anna

Kommentarer

Populära inlägg