Meningen med livet

Jag blev mamma när jag var 20 år. En väldigt bra ålder tycker jag själv. När min dotter kom landade jag på jorden. Meningen med livet.



















Hon är däremot lik mig till sättet. Direkt och impulsiv. Jag fick igen för gammal ost :)
Hon härmade folk, deras dialekter och sa exakt vad som flög henne in. Hon pratar oavbrutet och mycket snabbt. Hon skulle lätt kunna vara sportkommentator. Jag tycker hon är rolig och det är väl hon som fått mig att skratta mest. Jag fick ångest i hjärtat när hon skulle flytta hemifrån.



















Hon gör inte som jag säger utan som jag gör. Vilket betyder att hon nästan gav mig en ålderskris när jag skulle fylla 40 år. Då berättade hon att jag skulle bli mormor.
- Herre Gud!! Mormor...

Jag var ju tvungen att ge Johanna en moralpredikan, dock insåg jag snabbt att samtalet skulle spåra ur. Nu finns Vincent vilket betyder att vi är fyra generationer. Han är väldens finaste present Johanna har gett mig.




















Här sitter Vincent och tittar ut i världen.

















Det bästa med att vara mormor är att man kan låna hur mycket man vill. Något jag gör så ofta jag kan då jag är hemma från skolan.

När man får barn som ung är det föräldraskap som gäller och man har fokus endast på sina barn. Man kan utbilda sig när som helst i livet. Vilket jag gör just nu. En fördel som vi svenskar har, möjligheten att ta studielån till förmånligt pris.


















När det gäller verktyg så har jag och Vincent samma intresse...vilket ingen av mina egna barn har.













Här kör Vincent och morfar fiske... som avslutas med fäktning. Typiskt grabbar.

När jag 26 år blev jag styvmamma till två barn. Perfekt för då hade Johanna någon att leka med. Det må hända att Johanna är två år äldre, men Caroline vann alltid alla dispyter för hon är så envis. Hon var en plutta som var väldigt go mot mig. Det är extra skönt att få kärlek från ett bonusbarn.
Det var hålligång... tre barn, -92, -93, -95. Då fick man laga mat till ett helt regemente. Sen kom Kristoffer -99.

90-talet gick så fort och efter det så... Poff så var de utflugna. Fördelen med att ha många barn är att de har alltid varandra.













Här står Caroline med sin pärla till bil.




















Moster Caroline en av Vincents favoriter.

/Anna

Kommentarer

Populära inlägg