En inställd spelning är en spelning det också

En inställd spelning är en spelning det också. Ett användbart uttryck från en av mina favoritartister. Passar bra när veckan snart är slut och jag har inte hunnit med några blogginlägg. För mycket på jobbet och ensam med två barn på kvällarna har satt käppar i hjulet.

Jag som skulle försökt få in någon mix om Sunne och att den bästa tv-serien som går just nu hade premiär i måndags. Eller att även om några tycker att det inte händer så mycket i Sunne för tillfället, händer det mer än vad jag hinner med att vara på.

Sedan skulle jag lagt in något om min grafiska dåtid och om vackra fastigheter som snart byggs här.
Om min musiksmak och vad nytta den haft.

Alla avstånd:
Åtta minuter med bil till härlig skidanläggning.
Fem minuter med cykel till en stor badanläggning.
En minut gångavstånd till centrum och mitt arbete.
Och i morgon skall jag åka 45 minuter för att garva åt en Sunnepôjk.
Alla sträckor är hyfsat korta om jag jämför vad resten av befolkningen får göra.

Jaja jag får väl ta allt detta en annan gång. Precis som Uffe gjorde med sin spelning.
"En inställd spelning är en spelning det också eftersom det väcker känslor som saknad, irritation och bitterhet. Och de inställda konserterna är ju det enda folk pratar om, så något måste de ju betyda”."

/Rickard

Kommentarer

Populära inlägg