En ny bra ursäkt att gå på loppis!!!

Hej
Idag blir det två inlägg - det som var tänkt för gårdagen försvann nämligen "på vägen" och fick publiceras i morse. Här kommer mitt sista inlägg.

Tror jag är båda galen och lite manisk, i ett positiv avseende förstås!!!

När jag nu har inrett färdigt huset då har jag flyttat vidare till trädgården.
Jag och levande blommor har aldrig kommit överens, fast jag har inte gett upp....än.
Då gäller det att skapa en trivsam utemiljö som är relativt underhållsfri, men samtidigt roligt och trivsamt.

Då är vi där med dessa loppisar igen!!! Hälften av nöjet med att gå på loppis är det sociala biten. Är man en loppisfreak då finns det flera ...och då ökar umgänget med likasinnade.

Har hjälpt ett syrisk familj som bor på Selma, då kan jag gör loppisfynd och leta efter sånt som de behöver. Då blir jag tillfredsställd och de blir nöjda och glada åt det jag fyndat... så alla är glada!!!

Mitt första projekt i trädgården var en jobbig rabatt, kirskål och kvickrot plus en odödlig växt som spred sig överallt. Markduk på och sen drog jag igång med min lerkrukefamilj. Leif, jag, min son Oscar och Leifs dotter Helene. Det blev mycket borrande då det inte var bara krukor och sen trädde jag dem på ett armeringsjärn. Tada!!!


Lerkruksfamiljen





















Vi åker mycket med husbilen NOA och för 2 år sen var vi i Skåne. Passade på att hälsa  på Mandelmannens Trädgård.
Där fick jag sååååå mycket inspiration. Såg denna blomma av blåst glas och tänkte sånt vill jag också ha i min trädgård, men hur fixar jag det?




















Plockade ihop disk en dag och satt ihop tallrik, djup tallrik och glas... och då kom idén.
Ja! Jag kan gör egna utav återvunna glasobjekt.

En ny bra ursäkt att gå på loppis!!!
Då började min nya hobby. Glas`konst` i trädgården.

Så rörigt jag har hemma just nu (annars också!!) Det ska vara mycket glasgrejer så jag hittar den perfekta blomman...eller fågelbadet. Tallrikar, glas  ljusstakar, glaskulor, sockerskålar, vaser...ja You name it!!!

Rörigt i hobbyrummet!













Har hållit på i ett år snart, blommorna ändras och utvecklas. Jag limmar ihop med en starkt lim som håller många minusgrader, Och min man hjälper till med armeringsjärnet som ska svetsas. Försökte själv, men var inte bra på detta.


































































Så nu i helgen ska vi dra iväg med vår lille NOA och se vad jag hittar för läckerbitar till mina blommor. Jag vet aldrig vad jag kommer hem med.
Spännande!!!

/Fiona

Kommentarer

Populära inlägg