Passion för att skapa

Hej
Första gången jag träffade min man var på Selma på dans. Kom inte ihåg hur länge sedan det var som jag skrattade så mycket.

Konstigt nog levererade han delar till min arbetsplats som just då var Legotjänst och vi hade aldrig stött på varandra. Konstigt.

Vi både hade passion för att skapa, Leif var det tekniska och jag den estetiska i vårat förhållande. Det dröjde inte länge förrän jag flyttade till Linna... och från den dagen fram tills idag har vi projekt som vi kastar oss loss i.

Vi köpte oss vår första "husbil". En gammal renaultbuss, lågt i taket, VÄLDIGT enkelt, men det var vårt. BLOMBUSSEN heter den, och ni ser varför.

Jag älskar att utforska och denna var perfekt för att ta oss ner på små grusvägar och hitta massor med fina smultronställen. Vi även tog oss över till Danmark och Tyskland i den.












































Men ryggen tålde inte den låga taket så vi letade ett nytt projekt. I Deje hittade vi Betty-Ann. En "ståtlig" Hiace från 1979. Jag inredde och gubben fixade det praktiska. Det blev många turer runt om i södra Sverige, Stockholm och Göteborg, så kul att ha vårt lilla"hus" med oss överallt.

Många punkteringar blev det, spännande men ack så otäckt. Fick köra hem en gång utan broms då däcket slet av bromsrören. Men min trogne "chaufför" fixade allt!!


























Vi vill så gärna campa på vintern också. Hade provat med Betty-Ann, men vi höll på att frysa ihjäl och det var bara oktober!!

Då hittade vi en sleten, smutsig Fiat Dakota med trasig fönsterruta, och utan 5:ans växel. Den var billig och vi såg många möjligheter med detta projekt. Ommålning utvändigt som invändigt, plus lite personliga detaljer för att "pigga" upp gamla NOA, som den heter (på grund av registreringsnumret). Där kunde jag släppa loss med inredningen!! Det var sååååå kul.

Nu har vi vår Noa med oss överallt, så praktiskt att ha kök med oss och badrum och en massa plats för alla mina loppisfynd!!!





































/Fiona



Kommentarer

Populära inlägg