Jag har Värmland tatuerat över hjärtat ...

Hej! Mitt namn är Helene Ekblom och jag ska blogga på Sunnebloggen de närmaste två veckorna!

Jag är en så kallad utflyttare (för otroliga 20 år sedan!) men åker fortfarande hem då jag ska till Sunne, och tillbaka när jag ska åka därifrån.
Det brukar ta mellan 5 och 40 sekunder innan jag får frågan om jag är från Värmland när jag pratar med någon för första gången. Inte ett enda dugg har hänt med min dialekt sedan jag flyttade.
För att inte tala om att jag har Värmland tatuerat över hjärtat tillsammans med de första stroferna av ”Ack Värmeland du sköna”!
Så, jag har dragit slutsatsen, att var jag än flyttar, hur längesedan det än är, så verkar det inte bli annat än ”Sunning” av mig.

Jag bor i Göteborgs innerstad tillsammans med min man Jakob och min son Torsten som är 4 år, och en bebis på väg.
Jag kommer att berätta om vem jag  är och vad som har varit viktigt för mig för att ta mig dit jag är idag.
Om att våga satsa fast man innerst inne är en rädisa, och om att hitta en egen väg och om mitt jobb som frilans formgivare. Det har varit en ganska lång men rak väg hit, samtidigt som målet minst sagt varit lite luddigt i kanterna.
Jag vill berätta om hur det är att leva med kreativitet som alltid pockar på uppmärksamhet, hur jag navigerar mitt ofrivilliga företagande, och kanske även en hel del familj eftersom största delen av livet ändå består av underbar och enformig vardag :)
/Helene

Jag och Torsten ser på barnkanalen 06.00 på morgonen
innan dagens karusell drar igång

Kommentarer

Populära inlägg