Om trädgård och trädgårdsmiljöer

Något annat som börjat intressera mig de senaste åren är trädgården! Vi har en stor trädgård där jag vi börjat skapa olika platser att ”hänga på”, jag ser trädgården som ett extra rum! Vi byggde ett soldäck utanför lillstugan till exempel där jag gjort lite olika konstellationer. En rostig gammal vagn med blommor på, en loppisfyndad rottingsoffa med ett myggnät hängande ovanför. 

Man kan verkligen skapa små oaser i trädgården med enkla medel. Det mesta jag har i trädgården är loppisfynd och sånt som det absolut inte gör något om det står ute i regn och rusk – det blir snarare vackrare då! Rostigt, zink och trä gillar jag att blanda. I somras när jag fyllde 30 år så fick jag dessutom en underbar present, ett växthus! Jag har drömt om det länge och nu står det där!

Trädgårdskalas


Fridas fina växthus


Vacker blå trävägg


Fridas gröna oas och pysselrum

Inne i växthuset trivs jag superbra, där ska odlas till viss del men också vara min lilla gröna oas och pysselrum

Jag tycker mycket om blommor också, favoriten är pioner men tycker att det mesta kan vara vackert! Det uppenbart vackra här i livet uppskattar jag – men också det som kanske finns vid sidan av, att mixa det skira och vackra med det lite ruffigare och hårdare tycker jag är vackert, det får inte bli för ”puttenuttigt” … Kontraster kallas det visst …


Solrosor


Blommor, zink, rost och trä ...

Seså ut och kreera med er nu!
/Frida

Kommentarer

Populära inlägg