Siv har många erfarenheter att dela

God morgon Sunne
Jag heter Siv
Ålder: jag har bott tjugoåtta år i Sverige, tjugosju år i Afrika, femton år i Sverige, nio år i Thailand och två år i Västra Ämtervik. Det var inget lätt beslut att flytta tillbaka, men det  var jobbigt att bli ensam kvar.

Jag bodde utanför Hua Hin. Från mars till slutet av oktober var det inga husägare som var där, men trädgårdsmästaren kom varje dag. Han pratade Thai och jag engelska. Inget bra sätt att kommunicera på. Hur som helst hamnade jag i Västra Ämtervik, önskar att andra nyinflyttade har samma erfarenheter som jag, två familjer som har varit och är helt fantastiska samt en familj i Bråsstorp. Lycka.

Jag tänker från och med i morgon berätta om min tid i Liberia - ett land som har satt djupa spår i mitt liv. Där fick jag lära mig att uppföra mig. Att komma ihåg att jag kommit dit utan inbjudan. Hade turen att träffa en liberiansk familj som såg mig som sin dotter. Oj vad jag fick vara med på mycket! Att ta seden dit man kommer var viktigt för att passa in.

Bloggpremiär, önskar jag hade samma flyt som Dagny!

/Kram till er alla
Siv Österlund

Kommentarer

Unknown sa…
Bra början! Ser med spänning fram emot fortsättningen. Lycka till med bloggen:))
Kram Pia

Populära inlägg