"Hedra dem som satt Sunne på kartan"

God morgon
Ja idag är det min "sista" resa på Sunnebloggen. Nytt och svårt måste jag säga.

Det finns mycket att berätta om Thailand, inte som turist utan som fast boende. Även där har jag haft tur och träffat rätt människor. När jag kom till Sunne erbjöd jag mina tjänster för ensamkommande barn. Något jag tror mig förstå. Någon skulle återkomma, men det har varit helt tyst. Barnen som är här har ju ganska säkert fostrats av mor- eller farföräldrar och dom respekteras, Föräldrarna måste ju jobba. Jag kan förstå att hormonerna lever sitt eget liv när dom ser yngre kvinnor. Det är inget att hymla om. Värst "drabbade"är dom som passerat tonåren.

En sak till jag funderat på varför man inte hedrar dom som satt Sunne på kartan? Jag menar verkligen detta. Det har hänt mig flera gånger att man träffat folk som pratar om hotellen Selma. Dom är förvånade över hur man kan driva hotell på landsbygden. Är det något ni funderar på? Jag vet att det är många företag i Sunne som behöver uppskattning. Klapp på axeln räcker långt. Det vet jag av egna erfarenheter. Tack Anneli - jobba på. Som du vet är bollen din, allt är möjligt. Önskar er alla en vacker vår, det är alltid bra att ha något att se fram emot.

Kramar till er alla
/IntenSiv

Kommentarer

Populära inlägg