Sjuksköterskan i helikoptern


Att skriva sitt första blogginlägg
Sunnebloggen, vilken fiffig idé! Fast jag är ju heller inte förvånad över att många bra idéer kommer från Sunne.
Men hur börjar man sitt första blogginlägg? Taktiken stirra ut genom fönstret för idéer gav föga resultat, men Google tipsade om att börja med en presentation av mig, vilket känns rimligt. So here we go …


Hanna från Sunne är en av dem som arbetar i Värmlands ambulanshelikopter.


Jag heter Hanna Ehrencrona, 35 år, född och uppvuxen i Sagolika Sunne, men bor sen 2005 i Karlstad. Sambo med en brandman och bebis på väg (vecka 21 i skrivande stund). Trots att vardagslivet numera finns i Karlstad så anser jag själv att jag åker HEM när färden går mot Sunne. Sen har jag ju nästan hela familjen kvar där hemma. Mina intressen består till stor del av friluftsliv, äventyr och träning. Du får veta mer om detta framöver.
Är utbildad sjuksköterska och jobbar just nu som HCM (Hems Crew Member) på den ambulanshelikopter som tjänar hela Värmland, men har sin bas på Karlstad Flygplats. Och det är just in i ambulanshelikopterns värld jag vill ta med dig som bloggläsare. Den där gula plåtkråkan du kanske sett svischa förbi någon gång. Vilka är vi, vad gör vi, hur ser vår vardag ut? Jag tycker ju själv att jag har världens bästa jobb och ser fram emot att bjuda in dig i min värld under dessa två veckor framöver. Ett jobb där vi ser oss mer som en familj än kollegor.
Jag hoppas du ser fram emot detta lika mycket som jag!
/Kram Hanna

Kommentarer

Populära inlägg