Skola, projekt och söta mormorsintressen

Hej allihopa!
Vad roligt att turen föll på mig att dela med mig av en liten bit av mitt liv i Sunne. Johanna Skogman heter jag, fyller snart 26 och bor här sedan drygt fyra år tillbaka. 

Just nu läser jag tredje och sista terminen på vård- och omsorgsprogrammet med socialpedagogisk inriktning på Klarälvdalens folkhögskola. Så under min tid här kommer jag nog skriva lite om vad vi gör i skolan och lite andra projekt.

Vård och omsorgsprogrammet

För tio år sedan hade jag inte kunnat se mig själv inom vården, ändå visste jag inte alls vad jag ville med livet. Men så trillade jag in av en slump och trivdes så bra att jag blev kvar och bestämde mig för att utbilda mig inom det.

Jag tror jag har suttit här i säkert tjugo minuter och försökt komma på hur en presenterar sig på ett vettigt sätt och vad som definierar mig!

Johanna Skogman
Jag tycker om när det händer mycket saker och jag har roliga projekt på gång, stora som små. 

Och så har jag en massa söta mormorsintressen som nog inte kan provocera någon, typ laga mat, baka, koka sylt, brodera, plocka svamp och greja i trädgårdar. 

På återseende /Johanna

Kommentarer

Populära inlägg