"Sunne är inte som någon annan plats jag känner till"

Min tid på Sunne-bloggen är till ända. Tusen tack för att ni har läst och brytt er! Jag säger inte att det hade varit tråkigare att skriva om ingen hade läst texterna, men det hade det.

Jag skulle vilja påstå att de här veckorna har varit som en resa för mig. Vilken klyscha, tänker nån. Ja, verkligen! Som en sån där resa som tjugoåringar gör till sydoastasien för att hitta sig själva. Det har varit lite av ett äventyr, det har varit varmt och svettigt, det höll bara på i två veckor så jag lyckades inte riktigt hitta mig själv ändå och i söndags åt jag wok. Men framförallt har det varit väldigt, väldigt roligt. Och lärorikt.

Länge sen var det väl jag tänkte så extremt mycket på fenomenet Sunne. Precis som Zlatan är Zlatan och koriander är koriander så är Sunne unikt. Det är inte störst, bäst eller mest händelserikt. Men det är intressant, det väcker känslor och är sig självt. Det är lika mycket kulturinstitutioner som raggarbilar, lika mycket naturvyer som pappersbruk. Det är inte som någon annan plats jag känner till.

Sunne är Sunne. I det avseendet kan alla andra gå och duscha.

Trevlig helg!

/Björn Edgren

Kommentarer

Populära inlägg